Hello
  Home Help Login Register DMCA Rules  
13 December 2017, 00:47:13
 

Skoci na stranu: 1    Idi na dno strane
Send this topic    Print
Author Topic: Starcraft II: Wings of Liberty - Opis igre  (Read 475 times)
« on: 13 August 2010, 09:51:17 »

Najavljen 2007. u Seulu, u Koreji, Starcraft II je istog momenta postao predmet obožavanja miliona fanova iako su informacije tada dostupne bile izuzetno škrte. Sada, posle tri godine željnog iščekivanja, pomeranja datuma izlaska, kontraverzi, bezbroj noktiju izgriženih i sati utrošenih na igranje bete, Starcraft II Wings of Liberty konačno je pred nama. Da li su hiljade neurona žrtvovane uzalud na čekanje ove igre ili su očekivanja ispunjena?



Prošle su četiri godine od dešavanja u Brood War-u. Džim Rejnor je pustio kosu, bradu i razvio lakši vid alkoholizma usled unutrašnjih konflikata. Samoproklamovani kralj Mengsk, s druge strane, tlači narod Teranskog Dominiona koristeći svoje najefikasnije oružje – propagandu – kako za blaćenje Rejnorovog imidža, tako i za stvaranje iluzija o sopstvenom. Ovoga puta nećete biti misteriozni „commander“ već ćete preuzeti ulogu Džima lično. U kampanji ćete pokušavati da na ma koji način zbacite Arkturusa s vlasti, pri tom se noseći sa grižom savesti usled ostavljanja Sare Kerigan zergovima. Premisa zvuči lepo i mnogi fanovi proveli su nebrojeno puno noći razmišljajući grozničavo u kom će pravcu ova saga krenuti. Nažalost, većina tih razmišljanja sputana je činjenicom da ćemo za kompletiranje priče morati da sačekamo barem još dve godine tj dok ne izađu i Zerg/Protos kampanje (valja napomenuti da je u igri dostupna svojevrsna mini kampanja u kojoj ćete voditi Zeratula). Takođe, ovde se nameće prva veća kritika ovoj igri. U prvom delu igre priča je igraču izlagana u brifinzima pre svake misije tako što su animirani portreti likova vodili dijaloge. Sada, stvari su malo drugačije. Sistem je osavremenjen i izmenjen – igrač će imati mogućnost da se šeta po Hyperion-u (Rejnorovom komandnom brodu) i priča sa raznim članovima posade, od kojih će glavni likovi imati najviše da kažu. Pored ove interakcije koja podseća na point & click igre, prisutne su i cutscene - u in-game engine-u i u CG-u.



Normalno, ovo sve deluje daleko interesantnije nego ono što smo gledali i slušali pre dvanaest godina, ali kada se zagrebe ispod površine vidi se da nije sve tako bajno. Dijalozi su površni, obiluju klišeima i manje su prisutni nego u prvom delu. To za sobom automatski povlači kao posledicu činjenicu da dosta misija neće nigde voditi, barem što se fabule tiče. Dosta njih bazirane su na nekim stranputicama od glavne priče i deluju kao da su tu samo da bi akcentovale novu, nazovi RPG, mehaniku implementiranu u period između misija što će reći da služe da bi se skupio novac ili genetski materijal (više o ovome kasnije). Pitanje se nameće – šta onda tera fanove da igraju kampanju? Odgovor je prost – dizajn misija.



Da razjasnimo nešto – Starcraft 2 ne donosi ništa preterano inovativno u žanr. Ovo je klasična real time strategija sa par poboljšanja i to, ni pod tačkom razno, nije loše. Blizzard je pre dvanaest godina maltene usavršio ovu formulu i rezultat i dan danas odjekuje u gejming industriji. Stoga, ne čudi što developeri nisu hteli da preterano rizikuju. Naravno, prisutno je par noviteta koji su dašak svežeg vazduha, ali većina veterana Brood War-a moći će da ponovo zaroni u Starcraft univerzum bez imalo problema. Najviše novina uvedeno je u kampanji. Naime, misije nećete prelaziti strogo linearno. Većinu ćete u svakom slučaju preći, pitanje je samo kojim redosledom. Doduše, postoji i par situacija u kojima ćete birati koja opcija vam više odgovara i biranjem jedne onemogućićete igranje druge (barem tokom prvog prelaska). Po prelasku misija imaćete prilike da se šetate po Rejnorovom omiljenom bircuzu, Hiperionu, ili gde god vas put povede. Najviše opcija prisutno je upravo na Hiperionu. Na svakoj od „destinacija“ moguće je popričati sa nekim od likova koje ćete sretati, a par lokacija imaju i dodatnu vrednost. U kantini ćete moći da unajmite plaćenike (elitne verzije već postojećih jedinica) koristeći novac zarađen u misijama. Takođe, ovde se nalazi i brodski TV na kome redovno ide komični informativni program. U Armory-ju ćete nadograđivati postojeće jedinice i zgrade jedinstvenim upgrade-ovima koristeći novac, dok ćete u laboratoriji na sličan način unapređivati zgrade ili pak otključavati nove jedinice, s tim što ćete ovde to plaćati genetskim materijalom protosa ili zergova stečenim u misijama. Ovakav način unapređivanja jedinica i zgrada je zaista interesantan i donekle motiviše igrača da igra dalje.



Još jedan, sigurno i najvažniji, razlog koji će većinu igrača motivisati da igraju dalje jeste fenomenalan dizajn misija. Igra ima, uključujući i „tajnu“, dvadeset i devet misija. Napraviti ih tako da svaka deluje drugačije i interesantno nije nimalo lak podvig a momcima iz Blizzard Entertainment-a je upravo to pošlo za rukom. Svaka misija je jedinstvena i prelaziti kampanju predstavlja pravo uživanje upravo zbog ovoga. Nećemo previše otkrivati ali, ako očekujete zabavu u single player-u, znajte da nećete biti nimalo razočarani. Takođe, za sve koji su strepeli da su njihove omiljene jedinice (bili to firebat-ovi, vulture-i, goliath-i itd) poslate u večna lovišta nema bojazni jer su one, uz još par novih, dostupne u kampanji.
Tržište video igara doživelo je ogromnu ekspanziju od 1998. kada se prvi Starcraft pojavio i ljudi iz Blizzard-a su dobro upoznati sa tom činjenicom te su preuzeli sve moguće mere kako bi ulazak u MP vode Starcraft-a 2 olakšali što je više moguće pridošlicama. Igra sadrži dosta tutorijala koji zaista lepo objašnjavaju njenu mehaniku a kada ovladate njima, tu je i sekcija koja sadrži devet izazova. Rangirani su u tri nivoa – beginner, advanced i expert. Tu ćete naučiti dosta o igri, počev od toga koja jedinica je idealna kontra nekoj drugoj, pa do odbrane od rush-ovanja i efikasnog build order-a.



U multiplayer aspektu ove igre već se okušao popriličan broj ljudi u beti i balans je, posle intenzivnog testiranja doveden do odličnog nivoa. Glavna zvezda ovog dela Starcraft-a 2 jeste sigurno Battle.net 2.0 tj sistem koji koristi kako bi igrače upario sa drugima približno istog nivoa. Na početku, odigraćete pet tzv „placement“ mečeva koji će odrediti u koju ćete ligu upasti odakle dalje možete napredovati ili, pak, nazadovati. Postoji ukupno pet tipova partija koje možete igrati (1v1, 2v2, 3v3, 4v4 i FFA) i svaki od njih ima sopstvenu rang listu. LAN podrške, kao što je najavljivano, nema, ali battle.net 2.0 je zaista fino realizovan pa se ne možemo požaliti na kvalitet mečeva odigranih u party-ju. Lag je praktično nepostojeć i, generalno gledano, on-line doživljaj koji Starcraft 2 Wings of Liberty nudi zaista je vrhunski.



Što se grafičke komponente igre tiče nije moguće ne primetiti da je ovo jedan visokobudžetni naslov. Iako dizajnirana da radi na što više računara, (čitaj: na što starijim konfiguracijama) kao i većina Blizzard-ovih uradaka, igra na ultra detaljima zaista izgleda prelepo. Nije broj poligona ono što će vas ostaviti bez daha već fantastične teksture i ogromna pažnja posvećena detaljima. Takođe, tu su i renomirani Blizzard-ovi CG filmići kao šlag na tortu.



Muzička podloga podjednako je kvalitetna i svaka rasa ima svoju temu koja se fantastično uklapa uz nju. Dijalozi, kao što smo rekli, nisu na zavidnom nivou, ali talenat glumaca koji ih čitaju ne može se osporiti.
Posle skoro dvanaest godina Starcraft saga dobija svoj nastavak a igrači priliku da se vrate u Koprulu sektor. Malo šta se promenilo u srži igre ali to nikako nije loša stvar. Glavna mana vezana je za priču tj njenu jednostavnost i, možemo čak reći, marginalnost. Ove kritike možda i nisu na mestu kada se uzme u obzir činjenica da je ovo prvi deo trilogije, ali ako se posmatra kao zasebna igra – itekako su osnovane. Kako god bilo, činjenica ostaje da Starcraft 2 Wings of Liberty predstavlja izuzetno zabavno parče softvera – kako u singleplayer-u, tako i u multiplayer-u. Dakle, da li se čekanje isplatilo? Svakako i nepobitno – da.
  • .
  • *
  • Welcome to my place
  • zahvalnica: 725

  • Location: Zrenjanin
  • Date Registerd:18 April 2009, 11:58:56
  • Posts: 11000
  • Topics: 3458
  • Activity/Aktivnost
    0%
  • OS:
    Windows 7 Windows 7
  • Browser:
    Opera 9.80 Opera 9.80
    • boris023zr@hotmail.com
Logged


Skoci na stranu: 1    Idi na vrh strane
Send this topic    Print
 
Skoci na:  

Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Page created in 7.295 seconds with 24 queries.

Google visited last this page 23 November 2017, 15:53:29
Theme created by Logo Off